Programma's

Mobiliteit

 Tabel 2: Realisatie en prognose per programma 

 12 - Mobiliteit 

(incl. toevoegingen en onttrekkingen, bedragen x € 1.000)

 f

Realisatie t/m
augustus 2021

Begroting 2021
na wijziging

Prognose resultaat
2021

 Activiteit omschrijving 

Lasten

Baten

Saldo

Lasten

Baten

Saldo

Lasten

Baten

Saldo

 Groei aandeel openbaar vervoer (Verkeer) 

3.923

2

3.921

N

6.635

74

6.561

N

-

-

-

 Inrichting verkeer 

17.831

237

17.593

N

45.399

2.796

42.603

N

100

V

-

100

V

 Parkeerbelasting (opbrengsten) 

-

39.816

39.816

V

-

75.521

75.521

V

-

-

-

 Parkeerbelasting (perceptielasten) 

1.383

1.692

309

V

2.672

2.100

572

N

100

V

-

100

V

 Parkeerbelasting (handhaving) 

3.459

-

3.459

N

6.117

-

6.117

N

-

-

-

 Parkeren 

11.551

745

10.806

N

22.418

1.110

21.308

N

700

N

-

700

N

 Vennootschapsbelasting 

-

-

-

100

-

100

N

-

-

-

 Totaal 

38.147

42.492

4.345

V

83.341

81.601

1.740

N

500

N

-

500

N

 Prognose-resultaat afgerond op € 50.000 

De prognose van het resultaat op dit programma is € 0,5 mln. nadelig. De reguliere afwijkingen ten opzichte van de begroting zijn relatief klein en worden niet toegelicht. Het aandeel hierin van de corona impactanalyse wordt hieronder toegelicht.

Corona impactanalyse (€ 0,3 mln. N)

  • Het totale effect van corona op de opbrengsten parkeerbelasting wordt geprognosticeerd op

€ 11,367 mln. negatief. Aangezien voor dit effect een rijksvergoeding wordt verwacht, is de prognose op deze activiteit per saldo € 0.

  • Als gevolg van de coronamaatregelen moeten de straten in de omgeving van scholen aangepast worden om aan de maatregelen te kunnen voldoen voor het halen en brengen van schoolgaande kinderen. De kosten voor de aanpassingen, zoals het inzetten van verkeersregelaars, het plaatsen van borden, hekken etc. voor 2021 worden geprognosticeerd op € 0,3 mln.
Deze pagina is gebouwd op 09/30/2021 13:37:07 met de export van 09/30/2021 13:25:34