In de coalitieperiode ligt de focus op een betere dienstverlening door een wendbare ambtelijke organisatie die producten sneller, eenvoudiger en toegankelijker levert.
De gemeente is er voor onze inwoners. Bestuur, organisatie en bewoners werken samen aan de toekomst van de stad. De ene keer neemt de gemeente het initiatief en zoekt daarbij de samenwerking met de bewoners. De andere keer is het andersom. De gemeente wil in beide gevallen een betrouwbare samenwerkingspartner zijn voor bewoners, bezoekers en ondernemers. De gemeente wil meer en ook andere bewoners betere (digitale) mogelijkheden geven om invloed uit te oefenen op de plannen voor hun straat, buurt, wijk en stad.
Als we als gemeente vragen aan inwoners om mee te denken, moet duidelijk zijn wat we met deze informatie gaan doen. Ideeën en oplossingen van inwoners zijn voor ons heel belangrijk. Eind 2020 starten we met tal van acties om met de stad ons participatiebeleid te vernieuwen: ‘Haag Samenspel’.
De gemeente wordt als een persoonlijke en betrouwbare partner ervaren, die zaken snel en eenvoudig regelt. Werken aan dienstverlening is een continu proces; elk contact is een kans om de dienstverlening en het vertrouwen van burgers te versterken. Omdat dienstverlening gaat om het contact en het resultaat werken diensten van de gemeente samen aan de invulling hiervan. Elke medewerker van de gemeente voelt zich verantwoordelijk voor het bieden van persoonlijke, gemakkelijke en betrouwbare dienstverlening.